Υποβολή τελικών κειμένων
Για να υποβάλλετε τα τελικά κείμενα, κάντε click δεξιά
Οδηγίες προς τους συγγραφείς
Τα κείμενα που θα γίνουν δεκτά προς δημοσίευση στα ηλεκτρονικά πρακτικά του Συνεδρίου θα πρέπει:
- Να είναι πρωτότυπες εργασίες οι οποίες δεν έχουν δημοσιευθεί ούτε έχουν αποσταλεί για δημοσίευση αλλού.
- Να αποτελούν πρωτότυπα θεωρητικά κείμενα, ερευνητικές εργασίες ή καινοτόμεςπρακτικές στην εκπαίδευση.
- Να έχουν την εξής δομή: τίτλος, περίληψη, λέξεις-κλειδιά, κείμενο, βιβλιογραφία, στοιχεία του/των συγγραφέα/ων. Τα στοιχεία του/των συγγραφέα/ων πρέπει να περιλαμβάνουν: ονοματεπώνυμο, ιδιότητα, ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνο και ηλεκτρονική διεύθυνση. Επίσης, τα στοιχεία πρέπει να παρατίθενται σε ξεχωριστή σελίδα για να διευκολύνεται η διαδικασία διασφάλισης της ανωνυμίας.
- Στην περίπτωση των ερευνητικών εργασιών θα πρέπει να αναφέρονται το θεωρητικό πλαίσιο, η μεθοδολογία της έρευνας και τα ερευνητικά δεδομένα.
- Σε περίπτωση παρουσίασης καινοτόμων πρακτικών στην εκπαίδευση είναι αναγκαίο να παρατίθενται το θεωρητικό πλαίσιο, η περιγραφή της εφαρμογής ή/και το πρακτικό μέρος (εργαλεία που αξιοποιήθηκαν, ερευνητικά εργαλεία, δραστηριότητες) και βιβλιογραφία.
- Να μην υπερβαίνουν τις 5.000 λέξεις σε έκταση, συμπεριλαμβανομένων της περίληψης, των πινάκων, των γραφημάτων, των εικόνων, της βιβλιογραφίας και των παραρτημάτων.
- Να συνοδεύονται από περίληψη (100-150 λέξεων) και έως 5 λέξεις-κλειδιά, στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα.
Τα άρθρα θα υπόκεινται σε καθεστώς αξιολόγησης και έχει επιλεγεί η «διπλή τυφλή» αξιολόγηση. Γι’ αυτό παρακαλούνται οι συγγραφείς να φροντίσουν, ώστε να παραλείπονται προσωπικά τους στοιχεία από το άρθρο: α) κατά τη διαδικασία αποθήκευσης του εγγράφου, ακολουθώντας τη διαδικασία αφαίρεσης προσωπικών δεδομένων και β) όπου μέσα στο κείμενο ή στη βιβλιογραφία χρησιμοποιείται παραπομπή με το όνομα του συγγραφέα, θα πρέπει να αντικαθίσταται από το εξής: «συγγραφέας». Οι εργασίες προωθούνται, ανώνυμα, για κρίση σε δύο κριτές, και αν παραστεί λόγος και σε τρίτο. Οι κριτές είναι ειδικοί στο αντικείμενο το οποίο πραγματεύεται η εργασία.
Οδηγίες για τη διαμόρφωση του κειμένου
- Τα κείμενα θα πρέπει να είναι γραμμένα σε γραμματοσειρά Calibriκαι μέγεθος 12’, σε διάστιχο 1,15, πλήρη στοίχιση και περιθώρια κανονικά (αριστερά και δεξιά 3,18 εκ., επάνω και κάτω 2,54εκ. ).
- Εάν οι συγγραφείς χρησιμοποιήσουν συντομογραφίες στο κείμενο, θα πρέπει την πρώτη φορά να τις εμφανίζουν αναλυμένες και να δίνουν τη συντομογραφία σε παρένθεση.
- Θα πρέπει να γίνεται αρίθμηση ενοτήτων, υποενοτήτων κ.λπ. με αραβικούς αριθμούς ξεκινώντας από το 0 για την Εισαγωγή, εάν υπάρχει. Ο τίτλος των ενοτήτων γράφεται με έντονα πεζά, των υποενοτήτων με έντονα πλάγια και των επιμέρους υποενοτήτων με σκέτα πλάγια.Οι υποενότητες δεν ξεπερνούν τις τρεις, π.χ. 1.1.1
- Σχετικά με τα σημεία στίξης: α) τα διπλά εισαγωγικά («…») χρησιμοποιούνται για να δηλώσουν παράθεμα από έργοσυγγραφέα, β) τα μονά εισαγωγικά (‘…’) μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δηλώσουν μη κοινά αποδεκτή ή μεταφορική χρήση ή αναφορά σε έκφραση, γ) τα πλάγια γράμματα χρησιμοποιούνται για να δηλώσουν έμφαση ή όρο, δ) τα έντονα γράμματα χρησιμοποιούνται μόνο για τους τίτλους και για τις ονομασίες των Πινάκων, Σχημάτων κ.λπ., ε) να αποφεύγεται η χρήση υπογραμμίσεων.
- Οι πίνακες θα πρέπει να ακολουθούν αραβική συνεχόμενη αρίθμηση, ο τίτλος παρατίθεται με έντονη γραφή (Πίνακας 1: Ατομικά στοιχεία) και κεντρικήστοίχιση πάνω από τον πίνακα. Οι πίνακες πρέπει να περιλαμβάνονται στο κυρίως κείμενο του άρθρου και να μην υποβάλλονται χωριστά.
- Οι εικόνες, τα σχήματα και τα γραφήματα περιλαμβάνονται στο κυρίως κείμενο και θα πρέπει να ακολουθούν αραβική συνεχόμενη αρίθμηση, ο τίτλος παρατίθεται με έντονη γραφή (Εικόνα 1: Πυραμίδα αναγκών του Maslow) και κεντρική στοίχιση πάνω από την εικόνα ή το σχήμα.
- Οι υποσημειώσεις είναι καλό να αποφεύγονται. Σε περίπτωση που ο συγγραφέας θεωρεί αναγκαία τη χρήση τους θα πρέπει να μπαίνουν υποσέλιδες και όχι στο τέλος του κειμένου ως σημειώσεις.
Παραπομπές & βιβλιογραφία
Οι βιβλιογραφικές παραπομπές στο κείμενο και στο τέλος της εργασίας πρέπει να ακολουθούν το ΑΡΑ 7.
Ειδικότερα, οι παραπομπές μέσα στο κείμενο θα πρέπει να γίνονται μέσα σε παρένθεση και να περιλαμβάνουν το επώνυμο του/της συγγραφέα, τη χρονολογία έκδοσης και συγκεκριμένες σελίδες, αν κρίνεται απαραίτητο. Εάν οι συγγραφείς είναι περισσότεροι των δύο, τότε μπαίνει η παραπομπή με την εξής μορφή: Παπαδόπουλος κ.ά. 2015 ή Tayloretal., 2009. Εάν οι βιβλιογραφικές αναφορές είναι περισσότερες από μία σε μία παραπομπή,τότε μπαίνουν σε χρονολογική σειρά.
Παρατίθενται παραδείγματα:
- Σύμφωνα με τον Παπαδόπουλο (1998)
- (Παπαδόπουλος, 1998)
- (Παπαδόπουλος, 1998, 88-89)
- (Ανδρέου & Βασιλείου, 1996)
- (Taylor et al., 2009)
- (Taylor κ.ά., 2000)
- (Παπαδόπουλος, 1998˙ Ανδρέου & Βασιλείου, 1996)
Η λίστα της βιβλιογραφίας θα πρέπει να περιλαμβάνει το σύνολο των έργων στα οποία γίνεται παραπομπή στο κυρίως σώμα του κειμένου και όχι παράθεση άλλων πηγών. Η καταγραφή γίνεται με αλφαβητική σειρά και κατόπιν με χρονολογική σειρά ξεκινώντας από το παλαιότερο βάσει του έτους δημοσίευσης. Ως προς τη μορφή της βιβλιογραφίας οι αναφορές δεν αριθμούνται, ούτε τίθενται λίστες με κουκίδες και δεν χρησιμοποιούνται έντονα γράμματα ούτε υπογραμμίσεις. Δίνεται προσοχή στα σημεία στίξης. Η μορφή της βιβλιογραφίας θα πρέπει να ακολουθεί το σύστημα ΑΡΑ.
Παρατίθενται παραδείγματα:
- Σε περιοδικό: Μακρή-Μπότσαρη, Ε. (2000). Η έννοια του εαυτού εφήβων κι οι σημαντικοί άλλοι. Ψυχολογία, 7, 88-113.
- Βιβλίο: Νόβα-Καλτσούνη, Χ. (1995). Κοινωνικοποίηση: Η γένεση του κοινωνικού υποκειμένου. Αθήνα: Gutenberg.
- Ηλεκτρονική πηγή: Στρογγυλός, Β. & Ξανθάκου, Γ. (2007). Σε ένα σχολείο ίσο για παιδιά άνισα: ένταξη και διεπιστημονική συνεργασία. Ανακτήθηκε από…
- Κεφάλαιο σε βιβλίο: Καραλής, Θ. (2010). Η εξέλιξη της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα. Στο Δ. Βεργίδης& Α. Κόκκος (Επιμ.), Εκπαίδευση ενηλίκων: Διεθνείς προσεγγίσεις και ελληνικές διαδρομές (σ. 17-42). Αθήνα: Μεταίχμιο.
- Εργασία σε Πρακτικά Συνεδρίου: Βάγιας, Ι. (1998). Συμπεράσματα από τη συμπεριφορά των μεταλλικών κατασκευών κατά το σεισμό του Kobe. Στο Κ. Τ. Θωμόπουλος, Χ. Κ. Μπανιωτόπουλος& Α. Β. Αβδελάς (Επιμ.), Γ’ Εθνικό συνέδριο σιδηρών κατασκευών, Θεσσαλονίκη 30-31 Οκτωβρίου 1998 (σ.303-310). Θεσσαλονίκη: Εταιρεία Ερευνών Μεταλλικών Έργων (ΕΕΜΕ).